Noutati juridice

Al catelea citititor esti?

ITI PLACE? FII ALATURI DE NOI CU UN LIKE!

INTREBARI SI RASPUNSURI PENTRU DREPTUL COMPANIILOR

DREPTUL COMPANIILOR:


In aceasta categorie intra:
  • Infiintari societati comerciale (SRL, SA, SCS, SCA, PFA, etc)
  • Cesiuni parti sociale/actiuni nominative
  • Excluderi asociati/ drepturile persoanelor fizice asociate
  • Iesire asociati
  • Lichidare si dizovare de societati
  • Fuziune, absorbtie, reorganizari
  • Cumparari de societati sau de afaceri
  • Somatii de plata
  • Pretentii materiale nascute din contracte comerciale
  • Obligatii de a face/a nu face/a da rezultate din contracte comerciale
  • Recuperari debite rezultate din contracte comerciale
  • Executari silite
  • Rezilieri/rezolutiuni ale contractelor comerciale, etc

Daca intrebarea ta se incadreaza in aceste categorii, te rog sa iti adresezi nelamurirea pe aceasta pagina si tot aici vei gasi si raspunsul in limitele Regulamentului.




74 de comentarii:

  1. Buna ziua, doamna avocat!
    Am si eu o intrebare, dc se poate. Ce pot sa fac in situatia in care am primit de la tribunal o contestatie nesemnata, din partea unui fost salariat?
    va multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aurelia, CEL MAI BUN LUCRU PE CARE IL POTI FACE este sa iti angajezi un avocat!

      Ștergere
  2. Am dat actele mele de la magazin contabilului meu cu care nu am un contrat iar ea le-a pierdut ce pot face?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O situatie grava. Le poti declara pierdute, ce pot sa te sfatuiesc mai mult? Neavand contract cu ea nu poti face altceva... apoi sa incerci sa le scoti duplicatele...

      Ștergere
  3. buna ziua.
    ma numesc Georgiana si am o intrebare, referitor la concilierea directa incercand solutionarea litigiului, cate zile trebuie sa treaca de la primirea primirea documentelor, 15 zile calendaristice sau lucratoare?
    va multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma tem ca nu am inteles intrebarea sau tu nu stii exact ce trebuie sa faci... De la primirea concilierii nu trebuie sa treaca niciun termen... ideea codului este ca aceasta conciliere sa ajunga la debitor cu minim 15 zile inainte de data fixata a intalnirii (care evident i-a fost comunicata prin invitatie. Cum nu se stabileste ca ar fi lucratoare (exceptia de la regula) cele 15 zile sunt calendaristice si se calculeaza pe zile libere (adica 17 zile si nu 15), dar repet, sunt zile pe care cel ce o primeste trebuie obligatoriu sa le aiba la dispozitie inainte de ziua intalnirii la conciliere. Daca asta ma intrebai.

      Ștergere
  4. DOAMNA AVOCAT, AM O NELAMURIRE DC MA PUTETI AJUTA.
    AM FACUT ADRESA DE CONCILIERE DIRECTA CATRE O FIRMA, ACEASTA NU S-A PREZENTAT LA CONVOCARE. AM INTELES CA TREBUIE SA INCHEI UN PROCES VERBAL IN CARE SA MENTIONEZ CA PARTEA ADVERESA NU A DAT CURS CONVOCARII, DAR NU STIU DACA ACEST PROCES VERBAL INCHEIAT TREBUIE TRIMIS SI LA PARTEA ADVERSA SI ABIA DUPA 30 DE ZILE SA INAINTEZ DOCUMENTELE SPRE JUDECATA?
    VA MULTUMESC ANTICIPAT.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elegant este sa-l comunici, sa iti dovedesti buna credinta. Acum cele 30 de zile despre care spui tu, da asa este, trebuie sa astepti 30 de zile, dar aceste 30 de zile se calculeaza de la momentul primirii convocarii de catre debitor si nu de la data stabilita a intalnirii de conciliere. Insa, deoarece este uneori dificil sa stabilim cand este data exacta in care debitorul a primit-o (inainte de a ajunge sa ne judecam cu ei) practica calculeaza cele 30 de zile de la data concilierii efective. Deci nu e rau, ba chiar mult mai sigur sa le calculezi de la ziua presupusei intalniri.

      Ștergere
  5. buna ziua, doamna avocat,
    am o nelamurire, unde trebuie sa platesc taxa de timbru si taxa de timbru judiciar pentru o cerere de emitere a ordonantei ce va contine somatia de plata? la sediul paratului sau la sediul reclamantului?
    va multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adina intotdeauna la sediul paratului, daca prin contractul respectiv nu s-a stabilit alta competenta.

      Ștergere
  6. DOAMNA AVOCAT
    Ce trebuie sa fac cand o fosta angajata ma da in judecat ca nu vreau sa-i dau cartea de munca si adeverinta pe perioada care a lucrat la firma mea.
    Mentionez ca a iesit lipsa in gestiune o valore destul de mare
    vorbea urat cu clientii si preturile le facea dupa bunul plac.Firma ce drepturi are in situatia data.
    Cu stima si respect Vali N.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vali este gresita si abuziva fapta ta si poti risca plata unor despagubiri de toata frumusetea. Ii restitui omului ce are de primit de la tine (esti obligat prin lege sub sanctiunea amenzii, chiar) si daca tu stii ca are lipsa din gestiune ii faci frumos un dosar judecatoresc si soliciti obligarea lui la restituirea pagubei. Vei castiga si intorci balanta in favoarea ta, in final. Ca sa raspund si la intrebare: firma nu are niciun drept sa retina acele documente! Daca ai probleme cu fostul salariat ai dreptul sa il dai in judecata. Insa nu mai proceda asa ca te poti trezi ca platesti cat nu face!

      Ștergere
  7. Ma numesc Marian, am fost angajat ca agent de vanzari la o firma si dupa un timp am demisionat luand decizia sa infiintez eu o firma si sa fac ce stiu eu mai bine (sa vand ) Problema este ca fostul angajator ma ameninta cu avocatii daca nu incetez activitatea firmei mele, mentionez ca si eu comercializez produse similare cu ale fostului angajator (produse pe care le achizitionez din alte surse) pe care le vand si fostilor clinenti deoarece relatiile mele cu ei sunt bune. Nemultumirea fostului angajator este ca ii fur clientii. Eu nu cred ca-i fur asta este concurenta de piata care este legala. Intrebarea mea este:
    Pot continua activitatea? Sunt putin in ceatza. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Marian, vechiul tau contract de munca prevedea vreo clauza de neconcurenta? Ti s-au platit sporuri de neconcurenta cat ai lucrat la ei? Evident ca poti continua activitatea, este o firma de x profil, cu y portofoliu, legal inregistrata. Daca au vreo problema cu tine sa te dea in judecata. Eu una nu vad motivul, mai ales daca nu era prevazuta clauza de neconcurenta si mai ales daca nu ti-ai primit sporurile prevazute de lege in acest caz. Mai mult se mai pune problema si cand ai plecat de la ei... tu stai linistit. Ceea ce este in cazul tau este o problema de etica si morala. Ai plecat cu clientela firmei respective. Insa si aici sunt discutabile... ca daca clientii lui nu doreau sa plece, nu plecau. Discutii, discutii...

      Ștergere
  8. La sfarsitul lunii septembrie 2011 am infiintat un srl ,la inceputul lunii octombrie am achizitionat un spatiu comercial de la o alta societate comerciala, in valoare de 24,750 lei pentru aceasta suma societatea respectiva a emis cinci facturi in zile diferite fiecare factura avand valoarea de 4,950 lei facturile respective le-am achitat cu numerar respectand plafonul de 5,000 lei/zi pentru care mi-au fost emise chitante. Azi am fost amendat de Garda Financiara motiv art.6 alin 2 din O.G. 15/ 1996 actualizata, cu suma de 5,000 lei.
    Vreau sa contest procesul verbal ,ce sanse am?
    Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corina, sansele ti le pot evalua numai daca vad si eu documentele. Asa nu pot sa iti apreciez nimic. E ca si cum ceri o radiografie fara sa te vada doctorul prin aparate.

      Ștergere
    2. In cazul acesta cum putem proceda eu sunt din Buzau.Multumesc inca o data

      Ștergere
    3. Din pacate noi nu avem birouri la Buzau si nu iti pot recomanda pe nimeni. Insa sigur exista si acolo avocati buni. Asta daca nu vrei sa bati drumul pana la Bucuresti pentru o audienta.

      Ștergere
  9. Buna ziua! Parintii mei au lucrat la o firma si nu au mai primit salariile de aproximativ jumatate de an. Mentionez ca angajatorul nu a platit nici contributiile catre stat. Acum parintii nu mai lucreaza la firma respectiva si as vrea sa stiu daca se mai pot recupera banii si care sunt pasii de urmat. Va multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu au trecut 3 ani de atunci, se poate face actiune in instanta privind plata drepturilor salariale.

      Ștergere
  10. Buna ziua,

    Am nevoie de un model standard de Contestatie a cererii de deschideri insolventa facuta din partea Finante pentru o societatea s.r.l. pentru o datorie de 200.000 lei.

    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu pot sa va pun la dispozitie acest document, insa va pot programa la o consultanta juridica sa il facem impreuna, contra-cost.

      Ștergere
  11. O societatea X a primit in anul 2009 aviz de racordare din partea ENEL DISTRIBUTIE. In avizul de racordare ENEL DISTRIBUTIE a specificat ca transformatorul nu apartine de ENEL DISTRIBUTIE, dar apartine la societatea X.
    In anul 2012 societatea X a descoperit si confirmat ca ENEL DISTRIBUTIE din anul 2009 a racordat cu transformatorul de la Societatea X inca 2 vecini de la Societatea X fara autorizatie de la Societatea X.
    Este legal ce a facut ENEL DISTRIBUTIE? Ce poate face Societatea X?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Verifica contractul de furnizare energie electrica si cauta sa vezi daca ENEL devine proprietara lucrarilor autorizate/racordate. La prima vedere pare sa nu fie tocmai corect (nu vorbesc daca este sau nu legal, pentru ca nu cunosc nici actele si nici situatia de la fata locului) iar societatea se poate judeca cu ENEL pentru acest prejudiciu, daca, evident, exista un prejudiciu.

      Ștergere
  12. Sunt economista la o firma la care Consiliul judetean este actionar majoritar. Din 01.04.2012 ma aflu in concediu medical din cauza unei boli de natura oncologica. Directorul firmei refuza sa efectueze actele contabile invocand diferite motive:
    - Consiliul judetean refuza sa delege un economist pentru efectuarea acestor acte contabile desi directorul firmei nu a convocat Adunarea Generala a Actionarilor pentru a-i informa de lipsa persoanei care efectueaza contabilitatea firmei.
    - Situatia financiara precara a firmei care urmeaza sa intre in faliment desi d-l director si jurista firmei si-au luat salariile.
    In concluzie ,in urma acestor motive , concediul medical nu a fost inregistrat in contabilitate si nu a fost depus la CNAS. Ca urmare voi intra in posesia banilor cu intarziere foarte mare avand in vedere ca va urma perioada efectuarii actelor contabile cu ocazia falimentului firmei ceea ce va intarzia si mai mult rezolvarea acestei situatii. Ce este de facut? As vrea sa stiu calea legala pentru a rezolva aceasta situatie. Mentionez ca sunt supusa la presiuni din partea directorului pentru a veni la servici sa fac contabilitatea firmei desi sunt foarte bolnava si nu ma pot tine pe picioare.Va multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Transmiti cererea de concediu medical prin posta, cu confirmare de primire si arati ca precedenta cerere nu ti-a fost inregistrata, desi aveau aceasta obligatie. Anexezi si dovada certificatului medical si iti efectuezi concediul. Problema banilor, in caz ca nu fac formalitatile este mai complicata... dat fiind ca spui ca urmeaza o insolventa...

      Ștergere
  13. Buna ziua,

    Noi suntem un SRL. Pe 17.04.2012 am semnat un contract cu o alta firma pentru niste servicii de promovare.Plata a fost facuta pe un an , iar acum suntem in 28.05.2012 si inca nu am primit nimic din ce ni se spunea. Intr-un final , doamna respectiva ne-a spus ca , contractul va functiona pana cand ne vor furniza 6000 de clienti. Contractul este incheiat pe un an, noi nu avem de gand sa asteptam 10 ani dupa ei. Trebuia sa ne ofere aceste informatii de la inceput. Acum problema este ca le-am cerut de 16 zile restituirea sumei platita, dar le-am spus sa retina pentru prima luna(in care n-am primit nimic, dar fie). Ce s-a intamplat ? S-a intamplat sa ni se zica ca nu pot sa ne returneze nici un ban.

    In contract scrie asa "Prezentul contract poate inceta la iniţiativa uneia dintre părţi, pentru neîndeplinirea culpabilă de către cealaltă parte a obligaţiilor contractuale, după trecerea unui termen de 15 zile de la data la care această parte va fi notificat în scris către cealaltă parte rezilierea contractului pentru neîndeplinirea culpabilă de către cealaltă parte a obligaţiilor contractuale, dacă partea a cărei culpă se invocă nu va fi remediat sau încetat în acest termen încălcarea obligaţiilor respective sau nu va fi dovedit neîncălcarea acestora."

    Interesant este ca nu ni se mai raspunde la telefon si nici la e-mail din 16.05.2012, adica 13 zile, iar la inceput ne stresau cu telefoanele pentru serviciul respectiv.

    Sper ca am reusit sa explic care este situatia, insa detaliile ar fi mai multe. Contractul este plin de greseli de ortografie, ni s-a promis ceva si n-am primit, ni s-au promis mai multe servicii decat scrie in contract, ca in final sa aflam ca o sa ne lungeasca cu contractul pana isi fac ei datoria. Ce inseamna asta ?

    "Prezentul contract este încheiat pe o perioadă de un an şi îşi produce efectele începând cu data 17.04.2012. " Si inca nici un efect.

    Va rog mult sa ne sfatuiti cum sa procedam. In cazul unui proces, avem sanse sa castigam ?

    Va multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Precum detaliile sunt mai multe si din ce inteleg ca doriti rezilierea culpabila, eu propun sa va stabilesc o consultanta, intr-o zi, sa stam de vorba pe larg si sa vad si eu exact ce este vorba... altfel nu am cum sa sfatuiesc, in lipsa unor documente vazute si analizate... prin urmare, daca doriti o consultanta imi scrieti pe adresa de mail avocatulmeu@rocketmail.com, si ne intalnim la discutii concrete.

      Ștergere
  14. Buna ziua,
    Am si eu o problema pe care va rog daca se poate sa mi-o lamuriti si anume: In urma cu ceva ani (2004-2005) prietenul meu a infiintat o firma pentru ca o cunostinta de-a nostra nu mai avea job si nu avea unde sa munceasca.Firma s-a facut in Ploiesti,acolo de unde este cel in cauza,sa il numim Dl.X,l-a pus si administrator ca sa nu se simta prost si asociat cu 50%.Noi munceam atunci amandoi si nu ne ocupam de firma,dar din cand in cand prietenul meu mai mergea la Ploiesti sa verifice ce si cum.In 2006 a descoperit un minus de 50.000 ron,a zis ca e din gresala aluia,apoi in 2008 inca 250.000 ron si atunci s-a stricat treaba intre ei.Intre timp in anul 2008 pana la acest incident s-a facut un credit la banca pentru ca doream sa dschidem punct de lucru Bucuresti (firma mergea foarte bine) si era nevoie de niste bani pt amenajare spatiu birouri)credit in valoare de 50.000 ron.Au mers amandoi la banca si al meu a fost trecut girant in contract pentru acel credit.Creditul nu a ajuns niciodata la noi,a ramas in ploiesti Dl X motivand ca avea nevoie sa plateasca niste CEC-uri.Cateva rate le-a platit chiar el,apoi descoperind paguba de 250.000 ron si lucrurile stricandu-se intre ei,a fost destituit din functia de administrator(a ramas asociat) si nu mai avea acces la conturi.Am platit de la Bucuresti cateva rate apoi,nu am mai putut firma fiind cu atatia bani sustrasi din ea a inceput sa scartaie rau.Dl X si-a deschis intre timp o alta firma cu acelasi obiect de activitate si si acum e bine merci si nu il deranjeaza nimeni.Noi am ramas cu datoriile ,ce am putut am achitat dar au ramas destule nerezolvate si ne lovim si azi de ele.Zilele trecute,la firma unde lucreaza prietenul meu a sosit o hartie de la o firma de recrutare care solicita companiei angajatoare sa-i puna poprire pe salariu prietenului meu in cunatum de 30% in vederea recuperarii acelui credit.Cam asta e pe scurt povestea.Intrebarea este ce se poate face? ce repercursiuni poate avea acea hartie asupra prietenului meu? Firma a raspuns categoric ca ei nu fac asa ceva sa opreasca angajatilor din salariu cu atat mai mult cu cat este un credit facut in vremea in care prietenul meu nu lucra acolo.Cum pot reactiona cei de la recuperari daca angajatorul da un raspuns negativ?
    Va multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda... stii vorba aia... facerea de bine este... Acum: singura solutie pe care o mai aveti momentan este contestatia la executare. Daca mai sunteti in termenul de 15 zile de la comunicarea popririi, evident... si daca nu s-au scurs cele 15 zile, imediat trebuie facut ceva. In primul rand un avocat, daca sunteti din Bucuresti va putem ajuta noi. Pasii sunt marunti si desi ca sa puteti iesi la liman cu "prietenul" acela. Angajatorul nu poate refuza poprirea. Este cauza penala. Bine, asta daca poprirea este facuta prin executor, cu titlu legal investit, samd.. insa sa pot da un verdict apropiat de realitate trebuie sa vad si eu documentul respectiv. Daca vreti sa stabilim o intalnire imi scrii pe emailul din contact.

      Ștergere
  15. Buna ziua,
    Problema pentru care va abordez este a tataului meu. A lucrat cu carte de munca la o firma timp de cativa ani. A fost remunerat lunar, conform contractului, insa pe ultimele 6 luni nu a mai primit salariul. Nici el, nici colegii lui. Firma si-a anuntat falimentul si banca a pus sechestru pe toate bunurile ei. Tatal meu si colegii lui au angajat un avocat pentru a-l actiona in instanta pentru plata salariilor restante. In urma procesului, hotararea finala a fost ca firma trebuie sa le plateasca salariile. Aceasta hotarare a fost data anul trecut, insa nici pana in acest moment nu li s-au achitat salariile restante. Ce se poate face (in cazul in care se mai poate face ceva)? Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca au fost asistati de avocat in decursul procesului acesta trebuie sa stie mai bine care este stadiul rezolvarii pretentiilor. Acum, castigarea unui dosar presupune 2-3 faze. In acest caz 2 - fond si recurs. In ce faza se afla actualmente dosarul? Este solutia irevocabila sau nu? Daca este irevocabila (a trecut si de faza recursului) atunci trebuie pusa in executare silita. Altfel asteptati mult si bine... discutati cu avocatul avut in acest dosar sa va lamureasca concret cum stau lucrurile. Succes!

      Ștergere
  16. Multumesc frumos pentru raspuns. Decizia este irevocabila. Avocatul a spus ca nu se mai poate face nimic si ca trebuie sa astepte. A trecut 1 an insa nu s-a rezolvat nimic. O zi frumoasa si cat mai putin calduroasa.

    RăspundețiȘtergere
  17. Ce pot face in situatia in care parintii mei au o societate comerciala pentru care inregistreaza o datorie catre stat de 13.000 lei? Am primit de la Finante un raport prin care ni se dadea posibilitatea de a solicita intrarea in faliment in termen de 30 de zile. Intrucat contabila care a tinut contabilitatea firmei a refuzat sa ne puna la dispozitie actele contabile, termenul a fost depasit. In situatia in care activitatea firmei este suspendata pentru 3 ani, nu am facut cererea de intrare in faliment, nu avem nici un act contabil si nici din ce sa platim datoria catre stat, inspectorul de la finante ne-a spus ca se indreapta catre administratorul firmei (tatal meu) pentru a recupera creanta. (Mentionez ca activitatea firmei a constat in a vinde vata de zahar, floricele de porumb in sezonul cald.)
    Ce posibilitate de a scapa de aceasta problema avem?

    RăspundețiȘtergere
  18. Va multumesc foarte mult!!!
    Sunt disperata

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu aveti de ce sa fiti... o investiti cu formula executorie la instanta care a pronuntat hotararea si mergeti la un executor judecatoresc sa o puna in treaba. Nu mai stati si asteptati asa.. buna-credinta, pentru ca cert nu exista asa ceva! Si va expira termenul curand si chiar pierdeti si dreptul asta. Dati drumul la treaba!

      Ștergere
  19. Buna ziua doamna au. Vreau si eu sa imi deschid o firma de pompe funebre. am nevoie de aprobari speciale pentru un astfel de Srl?
    Imi trebuie ceva aprobari pentru trensportul celui decedat?
    Vreau sa asigur su organizarea mesei. imi mai trebuie ceva aprobari sau vreo alta firma care sa se ocupe special de asta/
    Vă multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru o firma de pompe funebre nu iti trebuiesc aprobari speciale pentru ca nu ai morga. Organizarea mesei - firma de catering - este alta poveste: aici iti trebuiesc toate aprobarile sanitar-veterinare si nu numai.

      Ștergere
  20. Buna ziua,
    spuneti-mi, va rog, in situatia in care am primit o adresa de poprire de la un birou executoresc si o alta adresa de l afinante, poprire pt aceeasi societate, pt. care dintere cele doua trebuie sa efctuez poprirea?
    va multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca reprezinta creante diferite, pe amandoua trebuie sa le efectuati. Daca sunt una si aceeasi creanta trebuie sa solicitati in scris ANAF si respectiv executorului lamuriri suplimentare fata de aceasta situatie.

      Ștergere
  21. buna seara.....
    as dori sa aflu pasii care trebuie urmati si eventual costurile in cazul in care un proprietar de firma cu balanta zero in ultimile 6 luni imi trece firma pe numele meu fara sa ii platesc ceva....unde trebuie sa mergem ce acte sunt necesare costuri si eventual ce verificari trebuie sa fac eu asupra firmei pentru a nu avea probleme...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa luati legatura cu un avocat specializat pe cesionari firme, sa va verifice actele si apoi sa va intocmeasca procedurile de inregistrare la ONRC. Pentru Bucuresti avem si noi o echipa care se ocupa de aceste dosare, deci va putem ajuta daca ne solicitati prin email la avocatulmeu@rocketmail.com

      Ștergere
  22. Stimata d-ra avocat, va rog frumos sa-mi spuneti daca un avocat care are contract de asistenta juridica cu firma noastra poate sa faca parte din comisia de disciplina a societatii si mai are si decizie prin care are voie sa ia decizii interne in cadrul societatii desi unul din asociati a denuntat unilateral contractul de asistenta juridica.Eu in calitate de contabil intocmesc revisalul si fac angajarile , sunt obligata sa fac parte din comisia de disciplina a societatii?De fapt daca ambii asociati au cate 50% din capital cum se iau deciziile?fiecare are putere deplina?daca un asociat semneaza contractul de munca al unui viitor salariat si celalalt asociat nu e de acord, e legal,e corect?Sunt la mijloc si nu stiu pe cine sa ascult, iar pe blogul dvs nu am gasit aceeasi situatie.Va multumesc mult...Consider ca sunteti o femeie extraordinar de desteapta si in plus...poate asa v-ati nascut, poate va-ti dat seama pe parcursul vietii... dar daruiti foarte mult si asta va va ajuta sa treceti peste toate....o sa vedeti...toate faptele bune se intorc inzecit..cu stima,Carmen...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din echipa de cercetare disciplinara poate face parte oricine, daca este astfel numit prin decizia administratorului. Poate fi privita si ca obligatie de serviciu. Deciziile se iau conform prevederilor actelor constitutive ale firmei, in cazul de 50-50, cat si in toate celelalte cazuri. Sunteti la mijloc.. neindoielnic rezulta din situatia prezentata, prin urmare ascultati si dvs de cel ce striga mai tare (mereu exista un "mascul alfa", intr-o firma). Puterea deplina este data de functia de Administrator. Daca si aici sunt 2 si toti cu puteri depline (tot din actele constitutive rezulta) atunci sunt 2 capitani pe un vas si tineti seama tot de "masculul alfa", ca tot m-am exprimat intr-un mod mai amuzant. In final va multumesc frumos pentru dragutele aprecieri, ma bucur sa pot fi de ajutor la nevoie. Numai bine si dvs!

      Ștergere
  23. buna ziua!
    se poate recupera o datorie veche ,din 2007,in baza unei facturi fiscale,pe cale judecatoreasca?si care ar fi pasii de urmat?
    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din 2007? Pai termenul de prescriptie este de 3 ani... Eu zic ca este mai mult decat prescrisa datoria asta... deci nu mai ai ce recupera!

      Ștergere
  24. Buna seara !
    Am avut un control de la ITM care s-a soldat cu amenda, inevitabil. La sfarsitul actului de control mi s-au inmanat Procesul Verbald de Control si anexa respectiva in care se dispuneau masurile necesare plus " amenda contraventionala", nu se precizeaza cat.
    Nu am semnat nici Proces Verbal de Contraventie, nici Somatie de Plata, ceva...am considerat ca o sa-mi soseasca prin Posta la sediul firmei. Au trecut 45 de zile si inca nu am primit acest act.
    Cum am citit si auzit destule cazuri cand aceste amenzi au fost trimise direct la ANAF pentru executare, ma gandesc ca nu cumva sa ma trezesc cu poprirea pe cont si sa nu mai pot desfasura nici o activitate.
    Am sunat la Inspectorul ITM in cauza si mi-a spus sa il mai caut peste o saptamana. Pai nu imi cade prea bine sa nu stiu daca mai vine sa unu acest act.
    Unde mai pot sa ma interesez daca s-a trimis de la ITM aceasta adresa catre mine sau nu ? Asteptarea asta...mi-e sa nu pice tot pe mine de rau.
    Multumesc frumos !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din punctul nostru de vedere este ok ca se scurge timpul si nu primiti procesul verbal. Conform OG 2/2000, necomunicarea in 30 de zile de la intocmire a PVC-ului duce la nulitatea acestuia, asa ca noi consideram ca va este in favoare aceasta intarziere. Daca va este teama sa nu-l dea la ANAF, atunci verificati la ANAF situatia.

      Ștergere
  25. buna ziua.am si eu o intrebare ,daca am fost asociat la o firma de termopane si dupa aproximativ un an m-am retras si un client vrea sa faca o plangere impotriva mea,adica contractul facut cu el era pe numele meu ma mai poate acuza pe mine de ceva sau doar pe cel care a ramas firma?va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Contractul era pe numele tau sau pe numele firmei si tu semnai? Daca era exclusiv pe numele tau, da, te poate actiona in instanta. Raspunderea firmei este atunci cand un act se semneaza in numele ei. Mai mult, daca la momentul semnarii contractului tu reprezentai legal firma, te poate trage si firma la raspundere in caz de ceva. Fiecare asociat/administrator raspunde pentru faptele sale din momentul respectiv. Deci nu te bucura prea devreme.

      Ștergere
  26. ma numesc Alin detin un srl,am avut un contract incheiat un contract de leasing pentru o masina,contractul a fost reziliat de leasing pentru neplata a doua luni, am fost somat sa platesc ratele restante si daune de interes daca nu voi fi dat in judecata la judecatoria sector 6 Bucuresti am inteles de la alti clienti aflati in aceeasi situatie ca si mine toti au pierdut procesul cu ei in nr de 400 toti la judecatoria din sector 6 Bucuresti ce sfat imi dati sa bag firma in insolventa ,doresc sa apelez la serviciile dumneavoastra de avocat sa ma reprezentati la proces chiar daca o sa pierdem procesul pentru ca acolo este un blat intre firma de leasing si judecatori sa mai aman negocierile cu ei sa in acest timp sa radiez firma nu are datori la bugetul de stat sfatiut de uni avocati de la Slatina fara sa isi dea seama pina o publican in Monitorul Oficial sau sa ma las executat silit dupa proces firma nu detine nici un bun,insa eu vreau sa platesc ratele de buna voie sau sa cumpar masina integral dar ei nu vor,acesta este cazul meu va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca raspunsul nostru sa fie cat mai corect, este necesar sa vedem si noi documentele pe care le-ati primit. Prin urmare va rugam sa ne scrieti pe email (il gasiti in rubrica "contact") pentru a stabili o intalnire sa discutam pe acest subiect.

      Ștergere
  27. buna seara !
    care este termenul de prescriptie a unor facturi ce curg in baza unui contract de transport (terestru)si care au fost emise in cursul anului 2009 incepand cu 31.08.2009 pana la 21.10.2009 .Mentionez faptul ca acel contract de transport a fost incheiat pe o perioada de 18 luni incepand din luna septembrie 2008 pana in luna martie 2010.
    Actiunea reclamantei fiind introdusa la data de 31.07.2012. curtea de arbitraj face trimitere la Decretul 167/1958.art.4,lit.e.si respinge actiunea reclamantei ca prescrisa.
    Intreb ,care este totusi termenul de prescriere a facturilor
    In speranta ca ma ve-ti lamurii;
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru orice creanta termenul de prescriptie este de 3 ani de la data scadentei. Prin urmare, sa luam factura din 31.08.2009, dat fiind ca nu stim data scadentei, vom calcula strict de la 31.08. deci, 31.08.2009 + 3 ani = 30.08.2012, prin urmare la data de 31.07.2012 noi consideram ca inca erati in termenul legal de prescriptie. Termenul se calculeaza potrivit art. 101, alin. (3) din C.pr.civ. Insa puteti face recurs!

      Ștergere
  28. Buna ziua,
    Stimata doamna avocat,

    Sotul meu ar dori sa actioneze in instanta firma la care a lucrat,contestand decizia de concediere.Dintr-o relatie de concubinaj a rezultat un copil pentru care plateste o pensie alimentara de 25% din venitul net lunar,cf unei hotarari judectoresti, pensie ce era transmisa de catre angajator mamei cu mandat postal.
    Daca sotul meu, va castiga in instanta despăgubiri egale cu salariile indexate, majorate sau reactualizate şi cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat de la data încetării raporturilor de muncă şi până la reintegrarea efectivă pe acelaşi post, din acestea , 25% vor merge catre minor?!

    va multumesc frumos,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pensila de intretinere minor se aplica la veniturile salariale lunare (incluzand si sporurile permanente) si nu la veniturile rezultate din alte activitati, precum daune, venituri din vanzari, samd. Deci raspunsul nostru este nu.

      Ștergere
  29. Buna seara,d-na avocat
    Va rog,sa ma ajutati,precizandu-mi etapele ce trebuie parcurse in recuperarea facturilor neincasate,acestea fiind emise in lunile apr si mai 2012,cu val de 14100lei, pt servicii de transport.Mentionez ca a existat un contract comercial si pe care l-am onorat fara probleme. Zilele trecute am solicitat de la firma -partenera,FISA FURNIZOR si debitul apare si la ei,asa cum era si firesc. Mi-am epuizat solutiile in ceea ce priveste comunicarea, asteptarea,interventiile,etc.
    In afara judecatii,nu exista o cale prin executorul judecatoresc,sa se emita somatie de plata si titlu executoriu?
    Cu multumiri anticipate si cu toata consideratia pt ca o parte din timpul dvs,il alocati si celor care va solicita ajutorul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. NU! In afara judecatii nu exista posibilitatea ca executorul sa emita ceva. Executorul nu emite somatii decat in baza titulurilor executorii, iar un titlu executoriu inseamna fie o hotarare judecatoreasca, fie un act notarial, fie un contract bancar, sau emis de o autoritate de stat. Tu nu faci parte din categoria asta si nu ai cale decat prin instanta.

      Ștergere
  30. Buna ziua,
    pentru inchirierea unui spatiu pe SRL, la terminarea contractului S.A.-ul proprietar a calculat si solicitat (prin notificare /posta) penalizari de intarziere pentru ultimii 3 ani. Contractul stipuleaza "Neplata la termena chirieri, a utilitatilor sau altor sume datorate va atrage dupa sine o penalizare de 0.2% pe zi intarziere. In situatia in care se vor inregistra intarzieri la plata chiriei si/sau a utilitatilor chiriasul va achita cu prioritate penalitatile aferente sumelor neachitate la termen."

    1. Penalizari de intarziere se pot solicita in orice moment in care Proprietarul are dorinta sa o faca? Nu trebuia pe parcursul contractului, trimestrial, sau anual? ( a evitat sa constituie venituri, a evitat sa ne faca sa plecam...)
    2. Penalizarea de 0.2%/zi poate fi acum considerata abuziva? (da, am semnat pt ca am mai avut cu ei contract, am achitat la timp si nu stiam cum va fi criza pt forma noastra.
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  31. 1. Contractul este legea partilor. Orice v-ati asumat prin contract, devine obligatoriu si de imediata executare. Prin urmare penalitatile se pot solicita oricand, in termenul legal de prescriptie (3 ani) de la data nasterii lor. Nu conteaza ca nu a ales sa va evacueze in acest timp precum nici nu este vreo obligatie de a le solicita periodic. Chiar si in ipoteza periodicitatii, acestea pot fi oricand solicitate in termenul legal de prescriptie!
    2. Cuantumul penalitatilor este legal dat fiind ca v-ati asumat aceasta penalitate, la semnarea contractului - cum spuneam anterior - contractul devine legea partilor. Imi pare rau ca vestile noastre nu sunt dintre cele mai bune!

    RăspundețiȘtergere
  32. Buna ziua.As dori sa imi fac un SRL care sa aiba ca domeniu de activitate cafenea/pub.Care ar fi costurile si documentele necesare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La ce anume costuri va referiti? Taxele ONRC sau onorariul de infiitare? Documentele sunt aceleasi, si le puteti afla accesand bannerul cu serviciile de avocatura din sus-ul paginii.

      Ștergere
  33. Buna ziua,solicit o parere in cazul unei societati cu raspundere limitata.Exista 2 asociati,unul dintre ei fiind si administrator.Acesta din urma ar vrea sa se retraga din societate datorita faptului ca cel de-al doilea asociat nu-si arata interesul pt societate.Societatea are creditori asadar dizolvarea nu se poate efectua.Se poate obtine procedura insolventei simplificata?sau ar fi mai simplu ca asociatul administrator sa se retraga cu acordul asociatilor sau din motive temeinice?Sau cum ar putea sa nu mai fie el administratorul?

    Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da. Avand creditori se poate naste problema, insa, exista posibilitatea ca cel din urma sa isi cesioneze toate partile sociale celui dintai, care va deveni unic asociat si administrator, iesind din societate. Fiind vorba de o cesiune intre partile din societate, nu se vor raporta probleme la inscriere. Daca nu se accepta de cel dintai aceasta varianta - atunci poate sa accepte schimbarea administratorului - revocarea acestuia. Insolventa este o procedura ce necesita mai multe aspecte - sub aceasta varianta va sfatuiesc sa luati legatura cu un avocat sau sa ne intalniti la o consultanta, deoarece spatiul este limitat si nu imi permite sa va dau prea multe detalii.

      Ștergere
  34. In data de 20-09-2013 la punctul de lucru al firmei mele s-a facut un control al Dir.Gen.Politie sect.3 Serv.Control Comercial de la care am primit o amenda de 1000lei pentru ca nu am avut Acordul De Functionare.Am depus actele pe 5-09-2013 si am primit un bon de inregistrare si mi s-a spus sa astept 30zile.Am aratat agentului constatator care a venit in control acest bon de inregistrare dar a spus ca nu se ia in considerare si conform Hot.Cons.Local sector 3 103/2004 si HCLS3 132/2006 sunt buna de plata.Am refuzat sa semnez procesul verbal dar mi-a fost trimis prin posta in data de 01-10-2013 ca in termen de 15zile sa platesc altfel executare silita.Ce sa fac?Am vreo sansa daca fac plangere? Multumesc anticipat pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sansele nu vi le pot estima daca nu verific si eu actele dvs. Prin urmare, daca sunteti dispusa sa ne intanim si sa analizam concret situatia, va astept cu un email pe adresa din contact. Oricum, termenul legal de contestatie este de 15 zile de la comunicare. Deci timp ar mai fi. Nici sa achitati o amenda nelegala nu este o solutie. Poate sunt erori de legalitate in PVC si se poate anula, insa pentru asta este necesar sa vad actele dvs. Va astept, daca va hotarati.

      Ștergere
  35. Buna seara! Am 22 de ani,locuiesc cu parintii (domiciliul din buletin este acelasi cu al parintilor,imobilul fiind al lor). Doresc sa fac un PFA pe numele meu si sediul acasa. In categoria documentelor care atesta dreptul de folosinta al sediulul intra si declaratia de luare in spatiu sau certificatul de rol fiscal? Mi se pare prea mult sa fac un contract de vanzare-cumparare. Multumesc anticipat si aprecieri pentru munca depusa !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da. Nu este necesar sa dovedesti sediul prin vanzare-cumparare. Nici nu se solicita acest lucru. Orice dovada care poate proba ca locuiesti acolo este suficienta - o factura de utilitati, o declaratie, un rol fiscal, orice "amanunt". Succes

      Ștergere
  36. Buna ziua! Cat ar costa sa angajez un avocat sa-mi infiinteze o firma (pet shop) ? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In Bucuresti onorariile de infiintare SRL pleaca de la 600-800 de lei, pentru un dosar complet. Tarifele noastre le puteti consulta aici: http://avocatulmeu.wix.com/avocati-mediatori-ro#!onorarii-infiintari-firme/c3uf

      Ștergere
  37. Buna ziua,

    Va rog frumos sa ma sfatuiti in legatura cu o executare silita.
    Am facut un credit pt cineva si am aflat ca nu a platit decat de 3 rate.
    Ieri am verificat intamplator contul de salarii si am observat ca am poprire pe cont.Cum pot sau ce pot face ca sa conving executorul sa ridice poprirea de pe cont si probabil a foist trimis si catre angajator, cu toate ca nu am primit nici o instiintare, nimic.

    Va rog din suflet sa ma ajutati cu un raspuns.

    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se poate! Din pacate, atunci cand aveti calitatea de debitor, indiferent daca ati imprumutat pentru dvs sau pentru altul, sunteti 100% bun de plata... Daca doriti sa stam de vorba pe larg asupra drepturilor si obligatiilor dvs de acum incolo, va asteptam sa ne scrieti pe avocatulmeu@rocketmail.com. Succes!

      Ștergere
  38. Buna ziua! Suntem o firma I.I. neplatitor de tva. Am inceput activitatea din 25.05.2011 avand o cifra de afaceri 108000 ron. Pe anul 2012 de 193000 ron pe anul 2013, 198000 ron iar pe primul trimestru din 2014 de 46000. Am avut control financiar in care ne-a gasit ca din octombrie 2011 devenim platitor de tva. Am primit penalizari de 25000 ron iar soldul final care trebuie rambursat e de 109000 ron. Specific faptul ca in ani 2012, 2013 nu am depasit plafonul de tva pe un an, doar pe anul 2011. Ce este de facut, pentru ca nu dispun de suma aceasta? Oare fiscul nu trebuia sa ne trimita o somatie, o instiintare prin care sa ne anunte ca am devenit platitori de tva? Va rog sa ma ajutati cu un raspuns. Va multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  39. Buna ziua, pana acum 6 luni am fost asociat unic si administrator, la o firma care este in momentul de fata in insolventa, procesul este stabilizat, urmand doar a fi valorificat activul firmei pentru a se da sentinta . Valorificarea activului poate dura cativa ani in conditiile actuale de piata. Pot sa imi infiintez o alta firma in aceiasi calitate de administrator si asociat unic? Va multumesc anticipat. Cu stima Octavian A.

    RăspundețiȘtergere

AI O INTRABARE? ADRESEAZ-O AICI!
Reguli inainte sa ne scrii:
- Citeste cu atentie articolul
- Citeste Regulamentul Site-ului
- Nu folosi prescurtari sau abrevieri de genul mn, dak, adik, dc, etc
- Nu folosi litere mari si incearca sa adresezi o intrebare coerenta.
- Limiteaza-te la maxim 6 randuri, spatiul nu ne permite sa publicam povestile mai lungi si vor fi eliminate

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...